Sunbird



موزیلا نخستین نسخه Sunbird ، برنامه كاربردی تقویم كامپیوتری مستقل خود را برای ویندوز ، لینوكس و Mac OS X ارائه داده است .
Sunbird 2.0 دارای ویژگی‌های متعددی نظیر قابلیت ایجاد رویدادهای برنامه ریزی شده بوده و می‌تواند رویدادهای هر روز ، هفته و یا ماه مشخص را مشاهده و بازبینی كند . این تقویم می‌تواند با انتشار بر روی سرور( WebDAV (World Wide Web Distributed Authoring مبادله شود . WebDAV مجموعه‌ای از توسعه‌هایی است كه بر روی HTTP ایجاد شده‌اند و به كاربران امكان می‌دهد تا فایل‌ها را بر روی سرورهای وب راه دور ویرایش و اداره كنند .
برنامه كاربردی Sunbird را می‌توان از طریق وب سایت موزیلا دانلود كرد . اگرچه Sunbird یك برنامه كاربردی تقویم كامپیوتری است ، موزیلا قصد دارد با استفاده از پروژه‌ای آن را با Thunderbird یكپارچه سازد . این پروژه كه نام كد آن Lightning بوده قرار است در اواسط سال 2005 ارائه گردد . یكپارچگی این دو برنامه كاربردی ممكن است رقیبی برای نرم‌افزار پر استفاده Outlook مایكروسافت شود .
از آن جایی كه مرورگر فایر فاكس موزیلا در مقایسه با Internet Explorer دارای مزیت‌هایی است ، Sunbird و برنامه كاربردی ایمیل Thunderbird پیش از آنكه شركت‌ها آن‌ها را به عنوان جایگزین‌هایی برای Outlook بپذیرند ، باید دارای ویژگی‌های بهتر و بیشتری باشند .
هیچ یك از كاربران كسب و كارهای جدی و مهم ، استفاده از Thunderbird و یا Sunbird را جایگزین Outlook نخواهند كرد . در حال حاضر ، هدف Sunbird كاربران شركت‌ها نیستند . Sunbird همچنان در مراحل نخست تولید و توسعه قرار دارد و برنامه كاربردی مناسبی برای كاربرانی كه از Thunderbird و یا فایرفاكس استفاده می‌كنند به شمار می‌رود .
Operating System
Windows XPVistaFedoraDebianUbuntuRedHatCentOSOpenSUSEOS/2




0 نظر:

ارسال یک نظر